2 dagar kvar.

Sedan är det Lördag och jag åker till mitt älskade Spanien :D Över lycklig!
Iallafall så var "skolan" Idag ganska bra. Har sett en mumie och faktiskt lärt mig att museum kan vara roliga att besöka! Funderar även på att börja gå i kyrkan? haha!
Näe men som sagt. Vi var jue inne i Uppsala och hade lite studiebesök eller vad det nu heter(?) Vi besökte Gustavianum och Domkyrkan.

Gillade att vara på Gustavianum eftersom de hade en utställning om egypten och sen besökte vi Anatomiska teatern. Haha fattade ingenting av det först men det var tydligen ett jätte vackert, men mycket kallt rum som förut användes för att disikera människor och djur för att Läkarstudenter skulle lära sig hur kroppen såg ut och fungerade. Dock var lokalen så stor så de kom på Varför inte sälja biljetter..? Så det blev också en slags underhållning.. Lite sjukt men roligt tycker jag ^^

Efter det så gick vi till DomKyrkan som ligger mittemot Gustavianum och gick omkring och tittade på gravarna.. Sjukt stor kyrka det där alltså! och så otroligt vacker! Jag älskar faktiskt kyrkor, även om jag inte är kristen så gillar jag att sitta inne i en kyrka och bara tänka.. Kanske tända ett ljus eller något. Det känns så skönt och lugnt där inne.. Som om man blir matad med Positiv energi xD

Efter Det så gick vi och käkade buffe på Thai resturang. Gott men inte specielltstarkt...? Där så fick vi reda på att vi skulle gå till Kongress huset. (Öhm ja där det brukar vara typ Uppcon?) Efter det så drog jag hem.
Väl hemma har jag städat och packat inför hemfärd imorgon! :D
Långt inlägg det här blev! Hoppas ni orkade läsa allting (:
Puss puss!

Kommentarer
Postat av: Anonym

hur lång är du? :)

2012-02-11 @ 22:49:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0